Er zijn enkele uitstekende, creatieve toepassingen van QR-codes, gemaakt met een qr code printer en dus niet met een folie printer, en deze hebben over het algemeen een aantal veel voorkomende factoren, die we hieronder bespreken.
Geef klanten een reden om te scannenNieuwsgierigheid alleen is misschien voldoende, maar als u nóg een reden kunt geven, dan zullen gebruikers hun telefoon pakken en de code scannen. AXA had een tv-advertentie met een QR-code, maar meer voor de hand liggende tactieken zoals kortingsvouchers en games kunnen ook goed werken.
Creëer wat toegevoegde waarde voor gebruikersDit betekent niet noodzakelijk speciale aanbiedingen, maar verleng de ervaring voor mobiele gebruikers. Het gebruik van QR-codes door Radisson Edwardian op hun menu’s is zo’n voorbeeld.
Een andere is het gebruik van QR-codes op producten die in de winkel liggen, zoals Best Buy doet. Klanten die tags scannen, kunnen recensies en verdere informatie over producten bekijken.
Een goede bestemmingspaginaMensen zijn mobiel, dus bestemmingpagina’s, maar ook de daaropvolgende aankoop- of verzachtingsprocessen moeten worden geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers.
Dit is een voor de hand liggend punt, maar niet iedereen krijgt dit goed. MI5 en VK hadden hier niet goed over nagedacht.
Geef mensen de tijd om de code te scannen.QR-codes kunnen een geweldig reactiemechanisme zijn op tv of video, maar je moet mensen de tijd geven on hun telefoon op te pakken, de QR-lezer te lanceren en te scannen. Hoe lang dit proces duurt, is afhankelijk van de beweeglijkheid van de mobiele gebruiker, maar ik zou zeggen ten minste tien tot twintig seconden. De BBC gebruikte in het Good Cook-programma om gebruikers toegang te geven tot recepten, maar de code staat niet lang genoeg op het scherm, maar de code staat niet lang genoeg op het scherm, minder dan vijf seconden. Tenzij je kunt pauzeren, is het nutteloos.
|